Friday, May 07, 2010

Assalamualaikum,
(3.52 petang) Sekarang daku sedang menantikan dua ikhwahku untuk mengambil daku untuk pergi ke Kolej Matrikulasi Perak(KMPk). Tak sabar pun ada, berdebar pun ada, malas malas pun ada. Semoga kerana ALLAH daku menunggu dan akan berkhidmat di KMPk. 10 hb ni akan ada kemasukan baru di KMPk dan daku berpeluang menyertai alumni KMPk dalam membantu menguruskan perjalanan orientasi KMPk. InsyaALLAH nanti daku cuba bawakan cerita dari KMPk nyer.

Rasa macam nak cerita apa yang daku jalani sepanjang 4 hari dah cuti ni tapi tak tahu nak mula di mana dan tak tahu nak cerita apa hahaha. Tapi, sepanjang cuti ni banyak saya habiskan bersama keluarga

Opah
Zaleha Binti Nordin, seorang wanita yang cukup banyak pengalamannya. Opah selalu suka bercerita dan berkongsi pengalaman dan memberikan nasihat kepada daku. Dia lah yang menjagaku dari kecil sehinggakan waktu mula - mula boleh berkata kata daku ada loghat parit. Opah bukan la orang parit tapi tah macam mana daku berloghat parit. Masuk ley, Opah tak dey (gaya cakap macam pah bedah ye). Banyak dugaan dan cabaran yang beliau hadapi dan beliau amat memerlukan kasih sayang setiap anak dan cucunya termasuk suaminya. Kepada mama dan semua anak beliau, selalulah telefon dia, tanya khabar dan sebagainya. Jika berkesempatan bawa pulanglah dan bawa dia jalan - jalan. Layan saja ragam beliau kerana pada saya beliau telah lama berkorban melayan anak - anaknya. Dengan Izin ALLAH. tanpa pengorbanan beliau mesti saya dan cucu - cucunya tidak akan bahagia begini.

Atok
Azumu Bin Tak, seorang ahli politik veteren namun masih bersemangat berjuang demi bangsanya. Tidak pernah mengalah. Disebabkan kesibukan beliau daku jarang bertemu dengannya. Namun, hari rabu lepas sebelum beliau berangkat ke Kuala Lumpur, beliau sempat singgah di rumah opah dan bertemu dengan daku. Banyak juga yang kami bualkan dan beliau bertanya berkaitan dengan pelajaran dan kehidupanku di Kuching Sarawak.

....
ibnusarha


No comments:

Post a Comment

Sebarang cadangan dan pendapat boleh kemukakan di sini...

Anda juga mungkin meminati...