Monday, January 11, 2010

Antara Langit dan Bumi

2:164. Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)-nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi; sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan.

Assalamu'alaikum.
Salam ukhwah buat pengunjung TTT. Alhamdulillah, papar keluar TTT dah bertukar. Semoga materinya lebih enak dan bermanfaat.

Patah bicara pada 2010 ini dimulakan dengan materi "SMART Camp" dan diikuti "Bolehkah kukongsi bersama". Semoga manfaat dapat diekstrak keluar oleh pembaca.

Antara Langit dan Bumi?

Alhamdulillah ana sempat mengunjurkan lapangan hujung minggu ana ke universiti terkemuka di Malaysia,

UKM.

Kepulan-kepulan awan seperti gula-gula kapas menghiasi perjalanan merentas troposfera. Kelajuan Airbus 871 km/h/537 mph at 11,000 m/36,000 ft tidak menghalang niatku untuk merakam keindahan langit, bumi dan apa yang ada di antaranya.

Serpihan jajaran Selangor, siapa tahu bahagian mana?


Terbang dah...


Pesisir pantai Sarawak


Kepulan awan menaungi bumi

Dalam pecutan Waja seorang ikhwah, ana sempat menekan butang kamera saat melintasi sesuatu yang tiada di Sarawak, MOSTI Nuklear Malaysia.

Berjaya ditangkap walaupun dalam rempitan Waja


Bon voyage!


Makhluk ganjil. Kepala gajah berhelmet, berkaki ayam dan itik, berekor kuda, bersayap helang, dan pakai necktie. :) Hasil kerjasama lima tangan memegang satu marker. Satu lagi lupa, bertanduk rusa... :)

Pengalaman dan pengetahuan yang sangat bermanfaat berjaya dicedok dan ditimba daripada ikhwah-ikhwah seluruh Malaysia. Ana menghargai saat-saat ini!

Wasalam,
Rashid al-Shirfani.


No comments:

Post a Comment

Sebarang cadangan dan pendapat boleh kemukakan di sini...

Anda juga mungkin meminati...