Friday, November 07, 2008

Rakan Sebelah Meja = Hasnul Azizi Bin Zulkifle

Surah Al - Hujurat ayat 10 ada mengkhabarkan kepada kita bahawasanya setiap orang beriman itu adalah bersaudara...

Hasnul Azizi
Daku mula mengenali beliau takala daku berlajar di MRSM Transkrian. Ayah beliau seorang ustaz yang bertugas sama dengan ayahku. Maka dalam sehari demi sehari kami diminta oleh ayah masing - masing untuk cuba berkenalan. Nak dijadikan cerita kami telah dimasukan ke kelas yang sama untuk tingkatan 2 Delta sehingga ke 5Alpha. huh lama juga kami sekelas. Seingat daku banyak kali juga kami bersama duduk bermeja sebelah - sebelah.

Beliau ini adalah seorang anak yang amat disanyangi kerana takala kelahirannya sebelum beliau ibunya telah melahirkan dua orang bayi lelaki namun meninggal maka dengan kehadirannya menjadi suatu rahmat yang dinantikan. Beliau anak yang taat dan baik. Anak ustaz la katakan maka agamanya Alhamdulillah terjaga dan diharap masih mantap sehingga hembusan terakhir.

Pengalaman Bersama
banyak juga pengalaman kami bersama. Daripada menyiapkan power point untuk presentation chemistry cikgu fadzli sehingga sama - sama bergraduat di MRSM Transkrian. Kami sama - sama bersilat dalam seni silat cekak hanafi. Seronok kami bersilat, bedemo dan menjalankan aktiviti sampingan silat, dah la tu kami la pemulanya perajurit silat lelaki heheheh.

Semasa dulu dikelas pula kamilah sering berjaga dan bergilir takala memasuki kelas Mr Kamil(est dan eng) (sorry sir hehe). Selalunya dalam kelas beliau ni ramai yang akan mengambil masa untuk take a nap.

Kami juga bersama dalam membentuk satu persatuan agama islam, pada asalnya hanya sekadar satu persatuan untuk membolehkan cukup syarat untuk graduasi saja tapi akhirnya dibuat sampai menjadi satu gerakan (GERAM namanya). Kami juga bersama pernah menceburi bidang perniagaan kerepek dan juga menyertai persatuan usahawan muda.

Kalau nak sembang tentang pengalaman bersama ni memang akan memakan masa yang lama...so rasanya cukup daku ceritakan ini dulu ye.

Keistimewaan

La ni mai saya ceritakan keistimewaan kawan saya ni pula. Yang paling saya rasa istimewannya si nul ni adalah beliau ni amat luas pengetahuan. Nak tanya apa, semua dia tahu. Daripada komputer, internet dan barang - barang murah di pasaran. So, selalunya kalau nak beli apa - apa pasti saya akan meminta pendapat si Nul ni hehhe.

Satu lagi yang istimewanya beliau ni adalah ciri kepimpinan dan kesungguhan yang ada pada beliau. Beliau katakan saya ini mempunyai kepimpinan namun bagi saya beliau lebih teratur dan beliau ini penuh dengan kesungguhan. kalau dapat sesuatu kerja dia akan buat sehabis baik.

Sekarang

Selepas SPM, kami mula terpisah. Beliau sekarang telah memilih untuk bersama Angkatan Bersenjata = Tentera Laut Diraja Malaysia. Sekarang beliau sedang menuntut di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Beliau juga telah mempunyai blog sendiri, maka di sini juga saya nak promote blog beliau yang pernuh infomasi...nEtpoSt

http://netsourceware.blogspot.com


Nul,
teruskan dengan kejayaan dan selamat berjaya dunia dan akhirat.ukhwah fillah abadan abada

1 comment:

  1. haHa...
    nEh daH kes mnGampu...

    tP kaLu yG baB tau suMer bnDer tuh...
    ntaHLer...
    dA memaNg smPai sKarang oRg stiLL jmper aKu kaLu nk taU pSL komPutEr...

    trPuLanGLer kpd oRg yg mniLaInyer...

    ReplyDelete

Sebarang cadangan dan pendapat boleh kemukakan di sini...

Anda juga mungkin meminati...