Tuesday, December 23, 2008

Hilang?


Assalamualaikum, semalam adalah suatu hari yang kurang baik bagi saya. Mungkin atas dosa kelemahan diri ini ALLAH telah mengaturkan satu bentuk ujian atau balasan kepada saya dan sahabat sebilik saya.

Saya telah kehilangan RM 50 ke atas dan sahabat saya pula kehialangan laptopnya...sungguh sedih. Semalam kami ada satu kelas demonstrasi labaratory test on bleeding test. Selesai kelas saya dan roomate saya pulang ke bilikdan di saat itu semuanya masih seperti sedia kala. Namun kelas kami bersambung pada 10 30 di auditorium A. Habis kelas itu kami pulanglah ke rumah dan pada waktu itu telah pukul 12 maka kelihatan laci meja saya terbuka, dalamnya ada bag dompet saya, duit. Hilang semuanya cuma dompet tak la. Laptop saya yang selalunya letak di kerusi juga telah di alihkan ke bawah(entah kenapa dia buat cam gitu, siap cabut plak charger) laoptop kawan saya hilang sekali beg dan chargernya. Keadaan tingkap ketika itu juga terbuka dan seluar kawan saya yang tergantung di arah dalam telah berada di kawasan luar(tanda ada orang telah lalu tingkap tu.) kat bawah tingkap ada satu kerusi yang telah reput namun sekarang telah pecah...jadi semua hanya tanda tanya....

laporan pada penyelia asrama telah dibuat dan ini adalah kes pertama berlaku di Kolej ini. Semoga ALLAH memberikan kesedaran kepadanya dan janganlah diberikan istidraj pada dia. Jika dia ISLAM. Bagi pihak saya, saya memaafkan kesalahannya namun saya amat berharap moga ALLAH berikan pertunjuk kepadanya supaya dia sedar dan menjadi pejuang islam.




Saya megaku bahawa ini juga adalah salah saya. Tingkap kami tidak berkunci(rumah kami tingkat bawah memang senang kalau nak panjat). Pintu tidak berkunci dan laptop kami letak di kawasan lapang. Saya memang cuai dan saya mohon ALLAH ampuni dosa ini dan kepada sahabat ku jika bala ini datangnya kerana kesalahan dan dosa daku pada ALLAH namun dikau yang menerima tempiasnya daku memohon maaf.

saya sediri sedar iman ini amat lemah takala minggu ini...solatnya,...qurannya...doakan saya ye...ambil ikhtibar dalam penceritaan ini.

2 comments:

  1. huhu..sbrnye anda wahai danial..
    bgus la..meredhakn ape yg pergi..

    ReplyDelete
  2. Salam ya akhi, yang telah berlalu tidak akan kembali. Bersabarlah di atas ujian Allah ini. Jadikan sebagai satu pengiktibaran kpd kita. Sama-sama kita doakan untuk kesejahteraan hidup kita di dalam iman dan taqwa yang tinggi pada Allah SWT. Insyallah.
    http://allinonestand.blogspot.com

    ReplyDelete

Sebarang cadangan dan pendapat boleh kemukakan di sini...

Anda juga mungkin meminati...