Saturday, December 13, 2008

Raya Aidil Adha 1429 H

بسم الله الرحمن الرحيم
Ish ish...afwan bebanyak kepada semua dah seminggu dah kita dah bis raya haji sampaikan org yang g haji pun dah nak balik baru la saya nak menyampaikan berita hari raya haji di Sarawak ni..

tetapi saya masih lagi tidak tahu bagaimana nak cerita. jadi saya cerita sedikit je la dan orang kata picture tell a thousand word...:


Memasak lemang dan aktiviti santai bersama masakan rimba (roti lilit) dan sosej bakar. Yang pakai baju merah tu la chef lemang kami sdra. Redzuan senior saya la ni tahun 4


"makan biar habis nooo" macam mandur pulak...ni sedikit jamuan selepas ceramah perdana qurban bertajuk "berkorban atau terkorban" dari Ust Hasan Basri.


Ustaz Hasan sedang khusyuk menyampaikan ceramahnya...


Ni la dua ekor lembu yang dikorbankan...yang coklat sedikit ni betina dan yang hitam jantan...yang si betina ni ganas ooo dia lari masa orang nak korbankan dia....kredit pada abg lan( baju biru) pengurus korban tahun ni...dia terbang macam superman tangkap lembu ni...tapi dalam gambar ni kita dapat lihat betapa susahnya nak stabilkan lembu ni...masyaALLAH..
Lapah jangan tak lapah!


Haha...ni ileum ke ape ye...mai belajar anatomi lembu jom!


nampaknya itu liver....???


Bergotong royong memasang khemah....ringan je khemah ni sampai kena tiup angin dah nak melayang...jenuh kami memegangnya....tahniah kepada yang memberikan bantuan....
semua tengah memikir macam mana nak pasang benda yang macam tali pinggang tu...akhirnya dapat juga...hebat taufiq(berbaju kelabu)..akhi kimi macam ade idea je tu...(berbaju hitam serta senyuman yang penuh konsentrasi)

ni abg rasid(pengarah projek...turun pasang khemah....)lak yang cuba membuka tali pinggang si khemah ni

ok 1 , 2, 3 angkat....

Lihat lah betapa komitednya menahan khemah yang ringan ini daripada ditiup sang angin


ok lah di sini sahaja berita bergambar sepanjang idul adha di KOLEJ PERUBATAN UNIMAS
tahniah kepada komite kerana makanan sedap dan tidak banyak sangat yang berlebih, majlis dan aktiviti semua dapat mengeratkan hubung bagi orang yang melibatkan diri dengan baik...alhamdulillah saya juga dapat bermesra dengan senior dan mengenali mereka dengan lebih dekat...

No comments:

Post a Comment

Sebarang cadangan dan pendapat boleh kemukakan di sini...

Anda juga mungkin meminati...